Żeby już ostatnie wątpliwości rozwiać, tu jest japoński amazon, strona Paperwhite:
http://www.amazon.co.jp/gp/product/B00CTUMNAO/W opisie jak byk stoi 4GB.
A co do 'niehonorowania', to o czym właściwie mówimy?
Nie słyszałam o blokowaniu konta, ale jeśli coś takiego miało miejsce, to chętnie poznam szczegóły, bo są dość istotne. Za co konto było zablokowane? Za korzystanie z amerykańskiego sklepu na japońskim czytniku? I komu? Polakom? Amerykanom? Japończykom?
Druga sprawa to honorowanie gwarancji. Na Świecie czytników pojawiły się głosy osób, które miały problem z wymianą kindli zakupionych w Niemczech. Amazon.com odsyłał do amazon.de (bo widzieli, że czytnik jest z rynku niemieckiego), a amazon.de chętnie wymieni, owszem, ale wysyłając na adres niemiecki. Być może to zależy od szczęścia, na kogo się trafi jeszcze na .com. Mnie nie dziwi za bardzo, że .com nie chce się tym zajmować, bo przecież nie oni ten czytnik sprzedali, na pewno mają osobne rozliczenia i tak dalej. Z japońskim dochodzi ta kwestia, że inne amazony tych czytników i tak nie sprzedają, więc jak go mają wymienić.