Teraz jest 22 listopada 2024, o 23:49

Zakupy internetowe

Zdrowie, pielęgnacja, edukacja, zakupy, podróże
Avatar użytkownika
 
Posty: 6798
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez mewa » 7 czerwca 2009, o 10:36

wygrałam licytację -w sumie z przesyłką 155zł.... Obrazek do długich jestem przyzwyczajona, więc powinno być ok Obrazek

z czerwoną - bałabym się że mi się "obsunie" i biust będzie w całej krasie Obrazek a trochę go mam Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 17841
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14
Ulubiona autorka/autor: Jayne Ann Krentz

Post przez Berenika » 7 czerwca 2009, o 13:19

Gratuluję Obrazek Całkiem przystępna cena.

No, to jest ryzyko, ale pomyśl, jaki zyskałabyś aplauz Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 8026
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14
Lokalizacja: doncaster

Post przez gmosia » 7 czerwca 2009, o 13:51

śliczne obie Obrazek też bym się bała, że mi się co nieco obsunie ta czerwona... moja kuzynka co chwilę musiała sobie podciągać, bo jej stanik wystawał Obrazek

mam nadzieję, że będziesz się dobrze bawić Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 6798
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez mewa » 7 czerwca 2009, o 14:34

no wesele dopiero na poczatku sierpnia, a drugie - początek października Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 13118
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez Dorotka » 7 czerwca 2009, o 16:48

Całkiem niedawno kupiłam sobie robota kuchennego w sklepie internetowym. Zapłacilam 530 zł zamiast 700 zł. [na promocji w Saturnie]. Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 17841
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14
Ulubiona autorka/autor: Jayne Ann Krentz

Post przez Berenika » 7 czerwca 2009, o 17:13

I działa bez problemów?

Avatar użytkownika
 
Posty: 13118
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez Dorotka » 7 czerwca 2009, o 18:05

Działa. Bo dlaczego miałby nie działać? Przeież to ten sam sprzęt, który widziałam w Saturnie. Klatkę dla myszek też kupowałam w sklepie internetowaym i zaoszczędziłam 50 zł.

Avatar użytkownika
 
Posty: 17841
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14
Ulubiona autorka/autor: Jayne Ann Krentz

Post przez Berenika » 7 czerwca 2009, o 18:26

Niby ten sam, ale czasem słyszy się różne rzeczy o produktach przysyłanych w ramach zakupów internetowych.

Choć ja też zaszalałam i kupiłam sobie telefon komórkowy na Allegro, który trochę wtedy kosztował, i wszystko skończyło się dobrze.

Avatar użytkownika
 
Posty: 31016
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14
Ulubiona autorka/autor: Iwona Banach

Post przez Lucy » 7 czerwca 2009, o 20:21

Ja kupiłam dotąd dwie rzeczy małą wieżę która była sprawna oraz budzik który po dwóch około tygodniach zaczął szwankować. Więc na razie mam remis. Ale jak nie muszę to na allegro takich rzeczy już nie kupię .

Avatar użytkownika
 
Posty: 15209
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez kasiek » 7 czerwca 2009, o 20:30

mój brat kupił przez internet swojego laptopa, głośniki, myszkę, dwa razy słuchawki raz dla siebie raz dla rodziców, drugą myszkę i jeszcze parę innych rzeczy i wszystko jest w porządku Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 21223
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:15

Post przez Agrest » 7 czerwca 2009, o 21:21

Ja kupowałam przez internet rozmaite rzeczy, od bielizny przez zastawę stołową aż po sprzęt elektroniczny i nie narzekam Obrazek Owszem, zdarzyło mi się mieć problem z laptopem zakupionym przez internet, ale to nie miało nic wspólnego ze sposobem zakupu. Po prostu trzeba przy zakupach (zwłaszcza na allegro) zachować trochę zdrowego rozsądku i tyle.

Avatar użytkownika
 
Posty: 31458
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez pinksss » 9 czerwca 2009, o 14:59

a ja chyba z 1500 rzeczy od telefonów, przez obrączki do majtek i wyprzedałam dwie szafy "udanych" prezentów na kilka tysięcy Obrazek zdarza się jakaś reklamacja ale w zwykłym sklepie też się zdarzają i wcale nierzadko Obrazek

trzeba poczytać komentarze i nie dawać się mirażom totalnie niskich cen Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 30763
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:15
Lokalizacja: Kłyż
Ulubiona autorka/autor: Joanna Chmielewska/Ilona Andrews

Post przez ewa.p » 9 czerwca 2009, o 23:27

ja ostatnio kupiłam książki(to już nałóg) i to za przystępne ceny.Teraz muszę wyglądać listonosza...

Avatar użytkownika
 
Posty: 31458
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez pinksss » 9 czerwca 2009, o 23:34

o ksiązkach nawet nie wspominam Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 6798
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez mewa » 10 czerwca 2009, o 09:03

dostałam sukienkę Obrazek fajna jest, tylko strasznie długaaaaa, muszę skrócić (no ale to było w opisie aukcji)

Avatar użytkownika
 
Posty: 45389
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14
Lokalizacja: Czytam, więc jestem.
Ulubiona autorka/autor: N.R./JD.Robb/Krentz/Quick/Castle/L.Kleypas/Ch.Dodd

Post przez Lilia ❀ » 10 czerwca 2009, o 13:05

Bardzo szybko Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 31458
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez pinksss » 10 czerwca 2009, o 19:54

zdarza się czasem ze sprzedawca się przyłoży i poczta nie zawali Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 31016
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14
Ulubiona autorka/autor: Iwona Banach

Post przez Lucy » 10 czerwca 2009, o 20:44

Zdarza się też tak ,że sprzedający nie czekając na wpłatę pieniędzy na konto wysyła przedmiot . Parę razy tak już miałam .

Avatar użytkownika
 
Posty: 6798
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez mewa » 13 czerwca 2009, o 20:53

szybko, bo wysyłka kurierem, za pobraniem Obrazek

znajoma się kiedyś nacięła, bo zapłaciła, a paczkę gdzieś poczta zapodziała...więc ja wolę parę zł więcej zapłacić ale mieć pewność, że przesyłka dotrze...

Avatar użytkownika
 
Posty: 31458
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez pinksss » 13 czerwca 2009, o 23:40

jak poczta paczkę zgubi należy się odszkodowanie- 85 złotych za paczkę i 110 za list- no chyba że były wartościowe to więcej. reklamacje ma załatwić sprzedawca i oddać forsę.

Avatar użytkownika
 
Posty: 6798
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez mewa » 14 czerwca 2009, o 11:13

a to nie wiedziałam, a przydatne info Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 45389
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14
Lokalizacja: Czytam, więc jestem.
Ulubiona autorka/autor: N.R./JD.Robb/Krentz/Quick/Castle/L.Kleypas/Ch.Dodd

Post przez Lilia ❀ » 26 czerwca 2009, o 16:05

<span style="font-size: 18px; line-height: normal">Kupujący w sieci nie wiedzą, jakie prawa im przysługują</span>







Polacy polubili zakupy w sklepach internetowych. Jednak nie wszyscy kupujący w znają swoje prawa..



co wykorzytują przedsiębiorcy oferujący swoje towary i usługi w internecie.



Każdego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi kilkadziesiąt postępowań przeciwko e-sklepom. Tego typu przedsiębiorcom przygląda się uważnie również Inspekcja Handlowa, która w 2008 roku skontrolowała 126 e-sklepów. Aż w 89 przypadkach kontrolerzy stwierdzili nieprawidłowości. Problem przestrzegania praw konsumentów przez sklepy internetowe narasta wraz z szybkim rozwojem tej formy sprzedaży. Polacy polubili zakupy w sklepach internetowych. Niestety, kupujący w sieci najczęściej nie wiedzą, jakie prawa im przysługują. Przedsiębiorcy wykorzystują tę niewiedzę i bardzo często skracają czas przysługujący konsumentowi na zwrot zakupionego towaru lub żądają dodatkowej opłaty za odstąpienie od umowy.



Stwierdzone nieprawidłowości



Sklepom internetowym bacznie przygląda się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.



- W 2008 roku UOKiK prowadził 13 postępowań wyjaśniających w sprawach przedsiębiorców oferujących swoje towary i usługi w internecie. Najczęstsze nieprawidłowości dotyczyły nieudzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji o istotnych warunkach umowy. Przedsiębiorcy nie podawali na przykład zasad składania reklamacji. Zastrzeżenia Urzędu wzbudziły także klauzule w regulaminach uprawniające do dokonania zmian w ofercie bez poinformowania o tym konsumentów - podaje przykłady Konrad Gruner z biura prasowego UOKiK.



Kontrolę e-sklepów przeprowadziła także Inspekcja Handlowa.



- Kontrolerzy IH najczęściej kwestionowali brak: danych przedsiębiorcy, informacji o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu dziesięciu dni od jej zawarcia, terminie i sposobie dostawy zamówionego towaru lub usługi - mówi Konrad Gruner.



Niedookreślone ceny



Częstą praktyką w e-sklepach stało się przerzucanie na konsumentów odpowiedzialności za prawidłowe działanie ich stron internetowych, na których prezentują swoje produkty.



- Najczęściej występującymi ograniczeniami praw konsumentów w zakupach internetowych jest prawo sprzedawcy do odmowy realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia błędów na stronach e-sklepu, polegających na wyświetleniu błędnych informacji o cenach czy stanie towarów - tłumaczy Joanna Rudnicka, prawnik z Kancelarii Skoczyński Wachowiak Strykowski.



W takich sytuacjach przedsiębiorcy najczęściej żądają dopłat od klientów, mimo że ci złożyli już zamówienie i byli przekonani, że za produkt zapłacą cenę, jaka widniała na stronie internetowej e-sklepu. Takie działania naruszają prawa konsumentów.



Sklepy internetowe naruszają prawo także w inny sposób.



- Często występującym ograniczeniem praw konsumentów w zakupach internetowych jest zobowiązanie klienta do dokonania płatności przed dostarczeniem towaru - mówi Joanna Rudnicka.



Odstąpienie od umowy



Wielu konsumentów nie jest świadomych tego, że przysługuje im prawo odstąpienia od umowy ze sklepem internetowym. Tymczasem, jak wynika z raportu IH, 62 proc. skontrolowanych e-sklepów nie informowało swoich klientów o tym uprawnieniu. A taki obowiązek nakłada na przedsiębiorcę ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.



- Podstawowym prawem klienta e-sklepu jest możliwość odstąpienia od umowy. Można to zrobić bez podania przyczyn, składając pisemne oświadczenie w terminie dziesięciu dni od dnia wydania rzeczy lub od zawarcia umowy, jeśli dotyczy ona usług - tłumaczy Katarzyna Hendigery, prawnik z Kancelarii Prawnej Gregorowicz-Ziemba Krakowiak Gąsiorowski.



Dodaje, że dla zachowania tego terminu wystarczy wysłanie przez klienta oświadczenia przed upływem owych dziesięciu dni.



Nie oznacza to jednak, że przedsiębiorca nie może umówić się z klientem na inny termin zwrotu. Ważne jednak, aby ten czas nie był krótszy niż dziesięć dni. Zdaniem Agaty Czarnowskiej, specjalistki ds. komunikacji ze sklepu internetowego Merlin.pl, klienci dokonujący u nich zakupów otrzymują do namysłu dodatkowe 20 dni. Mogą więc zrezygnować z zakupu, nie podając przyczyny, w ciągu 30 dni od daty odebrania przesyłki.



Jeżeli klient zgłosi zamiar odstąpienia od umowy, jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.



- Wyjątek stanowią koszty transportu zwracanego towaru, które to klient zobowiązany jest ponieść - przypomina Katarzyna Hendigery.



Niestety praktyka często wygląda zupełnie inaczej.



- Sprzedawcy często informują o prawie odstąpienia, ale z zastrzeżeniem, że klient może tego dokonać za zapłatą oznaczonej kwoty, czyli odstępnego, co oczywiście jest niezgodne z obowiązującymi przepisami - wyjaśnia Joanna Rudnicka.

Avatar użytkownika
 
Posty: 31458
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez pinksss » 26 czerwca 2009, o 17:20

<span style="font-style: italic">Sklepy internetowe naruszają prawo także w inny sposób.



- Często występującym ograniczeniem praw konsumentów w zakupach internetowych jest zobowiązanie klienta do dokonania płatności przed dostarczeniem towaru - mówi Joanna Rudnicka. </span>chciałabym bym zobaczyć sklep stacjonarny który wydaje towar przed zapłaceniem Obrazek

Avatar użytkownika
 
Posty: 17841
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14
Ulubiona autorka/autor: Jayne Ann Krentz

Post przez Berenika » 26 czerwca 2009, o 17:33

Nie ty jedna. Pani jednak chodziło raczej o brak możliwości wysyłki pobraniowej. Wtedy przecież nie dostajesz towaru przed zakupem, a po zapłaceniu.

Avatar użytkownika
 
Posty: 31458
Dołączył(a): 17 grudnia 2010, o 11:14

Post przez pinksss » 26 czerwca 2009, o 18:34

wniosek jeden: zawsze dostajesz towar po zapłacie z góry- chyba że wykupisz opcję otwarcia przesyłki przy kurierze/listonoszu- a to w przypadku PP kosztuje Obrazek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Kącik Porad Wszelakich

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość