Strona 1 z 4

POMOC w Klubie: Pytania, sugestie i problemy

PostNapisane: 15 lipca 2020, o 19:55
przez Fringilla
Temat dotyczący zarządzania działem:

- pytania
- pomysły
- sugestie
- problemy techniczne
- kwestie moderacyjne

PostNapisane: 15 lipca 2020, o 20:00
przez Fringilla
Kontynuując zarządzanie nowym tematem w lipcu 2020:
viewtopic.php?p=1214935#p1214935

Proszę o odpowiedzi do punktów/pytań ;)

1. Tak, zakładajcie ankietę. Kto jest odpowiedzialny za to wydanie technicznie? Szczypto?
2. Osoba odpowiedzialna dostanie uprawnienia zakładania ankiet, jeśli ich nie ma.
3. Czy nowy temat ma być w dziale RKD
viewforum.php?f=23
czy w poddziale Głosuj!
viewforum.php?f=153
4. Czy chcecie globalne ogłoszenie na Forum o głosowaniu?

PostNapisane: 16 lipca 2020, o 10:20
przez Szczypta_Kasi
Ja mogę podjąć się odpowiedzialności.
Na razie myślałam o temacie w dziele Głosuj!, tak żeby zachęcić jeszcze inne dziewczyny do wyrażenia opinii i może dołączenia do RKD. A od sierpnia już założenie konkretnego tematu do dyskusji.
I tak chciałabym globalne ogłoszenie o głosowaniu.

PostNapisane: 16 lipca 2020, o 23:28
przez Fringilla
1. Ok.
2. Nadane uprawnienia do tworzenia ankiet.
3. Ok. Potem zobaczycie, jak to działa ;)
4. Poproszę o info i link, jak ankieta będzie gotowa i przetestowana wstępnie ;)

PostNapisane: 17 lipca 2020, o 08:02
przez Szczypta_Kasi
Frin, dodałam temat z ankietą. Nawet zagłosowałam i zadziałało więc chyba dużo nie poknociłam :D
http://www.romansoholiczki.pl/viewtopic.php?f=153&t=3827

PostNapisane: 18 lipca 2020, o 03:52
przez Fringilla
Ja bym proponowała dodać opisy tytułów, a jeszcze lepiej jako bonus okładki.
Tak osoby niezorientowane zupełnie mogą chociaż "na czuja" zagłosować ;)
Przynajmniej wiedząc, czy to historyczny, współczesny, etc.

PostNapisane: 18 lipca 2020, o 11:16
przez Szczypta_Kasi
Racja. Zaraz coś wymyślę :)

PostNapisane: 19 lipca 2020, o 00:59
przez Fringilla
1. Lekko edytowałam post:
- pogrubienie tytułów
- odstępy w tekście
- większy rozmiar czcionki w nagłówku posta
2. Linkowanie dodane z poziomu logu - zobaczymy, jak się sprawdzi
3. Post jest teraz globalny - widoczny jako przyklejony w każdym dziale.
4. statystyka: na moment przed wprowadzeniem zmian mamy 9 głosów i 55 wejść.
Zobaczymy. jak dalej (kiedyś praktyka pokazywała, że 75% głosów jest oddawanych przez pierwsze 48 godzin).

PostNapisane: 19 lipca 2020, o 08:20
przez Szczypta_Kasi
Dzięki Frin.
Ja to laik jestem w takich sprawach.
Mamy już faworyta :D Może jednak się jeszcze coś zmieni.

PostNapisane: 16 września 2020, o 10:39
przez Fringilla
Głosowanie we wrześniu w oparciu o poprzednie głosowanie:
- ustalcie grafik, proszę
- przy tworzeniu ankiety liczba dni jej trwania to dzień założenia + liczba pełnych dni jej trwania (czyli aby założyć ankietę na pełne 7 dni dziś, która by się skończyła w przyszłą środę, trzeba ustawić 8 dni)
- w opisach kandydatów: tytuł, autor, rok wydania, link (najlepiej do strony wydawcy) to minimum info moim zdaniem; okładka, opis, ew. wydawnictwo, tłumacz.
- patrząc na razie uważam, że nie ma sensu przeciągać głosowania ponad tydzień, maks 8 dni.


Opinie, sugestie?

PostNapisane: 16 września 2020, o 13:07
przez Szczypta_Kasi
Jasne. Ankietę założę w piątek. Głosowanie ustawię do 25 września, do następnego piątku. A w międzyczasie możemy zacząć dyskusję w Klasyce na temat wyboru czegoś na listopad. Wtedy w grudniu wypadnie nam znowu Nowość. Może jakaś świąteczna?
Postaram się przez te dwa dni jakoś ogarnąć wszystkie info o książkach.

PostNapisane: 16 września 2020, o 17:21
przez kejti
zdecydowanie świąteczne na grudzień :bigeyes:

PostNapisane: 16 września 2020, o 19:16
przez Fringilla
Szczypto - mam prośbę ;)
Znaczy: do wszystkich zainteresowanych :P

Jeśli potrzebujecie pomocy w czymś - piszcie wprost i konkretnie.
A jeśli wolicie pewne rzeczy zrobić zdecydowanie same i żeby nikt nie mieszał - tak samo wprost i konkretnie :hyhy:

Jeśli lubicie pilnować grafiku - dajcie znać.
Jeśli spokojnie podchodzicie do "świat się nie zawali przy obsuwie" - dajcie znać też.

Bazując na moim doświadczeniu mogę się podzielić jednym:
nie zróbcie sobie z Klubu źródła frustracji i poczucia, że "coś trzeba".
Nic nie trzeba, wszystko można, ale dobrze dać znać innym, w jakim trybie lubi się te rzeczy robić.

Też w razie potrzeby napiszę wprost, co mogę, a czego nie.

PostNapisane: 16 września 2020, o 19:48
przez kejti
w sumie to nie wiem o co Ci chodzi, chyba że mnie coś ominęło..
dyskutujemy to o czym tu mówić wprost? confused1

PostNapisane: 16 września 2020, o 22:34
przez Fringilla
To a propos grafiku i ogarniania:

Ponieważ wszystko jest tu hobbistycznie i w każdej chwili ktoś z czymś może się nie wyrobić lub ktoś kogoś będzie chciał zastąpić lub ponaglać, to ja jako mod poproszę po prostu i nakreślenie ram, w jakich się działa i czego potrzeba od innych (tu: ode mnie).

Aby oszczędzić sobie potem przepraszania za opóźnienia, nie frustrować się, że w razie czego nie każdy w każdej chwili może pomóc itp. itd.

Opieram się tutaj na moim doświadczeniu z RKD (bo to był u zarania dziejów mój pomysł i wdrażanie) ;)

PostNapisane: 17 września 2020, o 14:18
przez Szczypta_Kasi
No i wywołałaś Frin wilka z lasu.
U mnie dziś w pracy mała katastrofa i szykuje mi się zarwanie nocki nad tabelkami.
Więc na prawdę nie wiem kiedy ankietę zrobię :smutny: A do tego w sobotę mam gości i w międzyczasie muszę zrobić sałatki galaretki i ciepłe danie.
Zobaczę jak mi dziś będzie iść z pracą. Może zrobię sobie chwilę wytchnienia żeby ogarnąć głosowanie.

PostNapisane: 17 września 2020, o 16:29
przez Fringilla
No więc tak właśnie bywa (wilków nie wywyłuję, wilki mieszkają u mnie w ogródku ;)

Serio, ogarnij sobie grafik i daj znać, co dasz radę, co bys chciała sama a co możesz scedować, jeśli potrzeba będzie.
Ja ze swej strony też napiszę, co bym mogła a co nie.

PostNapisane: 20 września 2020, o 09:40
przez kejti
Frin, mogłabyś ankiete rozgłosić?

PostNapisane: 21 września 2020, o 00:41
przez Fringilla
Trzy kwestie.
1. W samym opisie także umieszczenie do kiedy głosowanie. Zedytujesz, Szczypto?
2. Dyskusja od 1 października?
3. Na przyszłość: jednak ograniczenie liczby tytułów, bo się będą głosy rozdrabniać.
Np. nie z automatu z poprzedniego głosowania ale faktycznie zgłoszone.

PostNapisane: 22 września 2020, o 11:06
przez Szczypta_Kasi
Jasne Frin. Już dodam termin. Tak dyskusja od 1 października.

PostNapisane: 22 września 2020, o 22:28
przez Fringilla
Widzę, że ie tylko mnie isę miesza wrzesień z październikiem ;)
Poprawiłam, Szczypto, na szybko.

Co do końca ankiety: tam istotna jest godzina i dlatego, aby mieć pełne di/doby, trzeba dodawać +1 dzień.
Inaczej by trzeba było wszędzie podkreślać: tak, do 26 września, ale tylko np. do 11.30.

PostNapisane: 30 września 2020, o 03:27
przez Fringilla
Pytania :hyhy:

bazując na doświadczeniu z Wybranej:

1. Czy na banerze mam być info o Klubie i aktualnej dyskusji ponownie?
2. Czy temat dyskusji ma być tematem globalnym? (Szczypto - jeśli zakładasz, to sama od razu możesz zaznaczyć opcję pod pisanym postem)
3. Czy jest jeszcze jakiś pomysł na promo tematu?
4. Do kiedy zbierane mają być tytuły do Klasyki? połowy października?

PostNapisane: 30 września 2020, o 08:09
przez Szczypta_Kasi
Frin.
1. Myślę że to fajny pomysł. Może nawet ktoś kto zagląda okazjonalnie wpadnie się wypowiedzieć. A na banerze zobaczy od razu że taki temat jest.
2. Spróbuję to ogarnąć. Dziś zmierzę się z zakładaniem tematu.
3. Na forum chyba wszyscy, którzy zaglądają już wszystko wiedzą. Ja na pewno rzucę info jeszcze na Instagramie, gdy zabiorę się za czytanie.
4. Tak, myślę że do 15.10, potem tydzień na głosowanie. A gdy skończymy zbierać propozycje do KLASYKI można zacząć znów do NOWOŚCI.

PostNapisane: 30 września 2020, o 15:59
przez Fringilla
1. Ok. Na razie technicznie ja się tym zajmuję, ale jak wszystko będzie się ładnie toczyć, to mam nadzieję, że będą chętne na przejęcie kwestii ;)
2. Spoko. Uprzedzam w razie problemów - potem zdjęcie oznaczenia globalnego wymaga ponownego wybrania działu dla tematu.
3. Pytanie bardziej od tej strony, że struktura działów i tematów w Klubie jest skomplikowana, nie widać, gdzie temat na pierwszy rzut oka - trzeba uprościć ;) a w międzyczasie sensownie linkować na samym FOrum (ja np. mogę dać link w swoim opisie).
4. Wszelkie uproszczenia procedury mile widziane.

PostNapisane: 4 października 2020, o 14:07
przez •Sol•
a gdyby aktualne dyskusje toczyły się na głównej stronie klubu?
O tu: viewforum.php?f=23 tak jak wisi temat Robb?
Zmieniłoby to coś?

I tak wychodzi jeden wątek miesięcznie, potem lądowałby tylko w archiwum z możliwością dodawania postów i tyle. Mniej klikania ;)
Pamiętam, Frin, jak mówiłaś, że im mniej do przeklikania, tym lepiej ;)